جام جم فلسفه

فلسفه در دنیای مجازی ( آنچه روزانه در دنیای مجازی ُروزنامه ها و مجلات تحت عنوان فلسفه نوشته می شود اینجا ببینید)

جام جم فلسفه

فلسفه در دنیای مجازی ( آنچه روزانه در دنیای مجازی ُروزنامه ها و مجلات تحت عنوان فلسفه نوشته می شود اینجا ببینید)

جمعه ۱۷ خرداد

جمعه ۱۷ خرداد


گویا فیلسوفان همه در تعطیلات هستند.

بابت تاخیر امروز پوزش می طلبیم. علت عدم دسترسی به اینترنت بود
 
 

اتاق پر ازدود جام جم فلسفه: سروش و سبحانی

همراه با ارائه متن کامل نامه ها- پرونده ویژه ای که به همت مخاطبان جام جم فلسفه و تاملات ایشان کامل و بارور خواهد شد.

 

 
 
از اینجا به بعد ظاهراً تمسّک به هرمنوتیک پایان پذیرفته و شبستری پا در وادی ادبیات و رجوع به آیات گذاشته‌است. ایشان می‌گوید:« پس باید بگوییم منظور محمد(ص) از اشاره خدایی، سخن گفتن خدا با وی به صورت اشاره (وسیله‌ی جبرییل یا...؟) بوده است. این تحلیل نشان می‌دهد...» او پس از آوردن یکی دو جمله می‌گوید،...
 
 
 
چنانکه گفتیم بور و هایزنبرگ در سال 1927 روی مسائل تعبیری مکانیک کوانتومی تا حدی به توافق رسیدند و همچنین کنفرانس سولوی مواضع آنان را مستحکم کرد و تعبیر آنها به عنوان تعبیر سنتی و یا تعبیر کپنهاگی مورد پذیرش اکثریت فیزیکدانان قرار گرفت. نکته ای که در اینجا تذکرش لازم است این است که تعبیر کپنهاگی یک تعبیر یگانه کاملا مشخص نیست و فیزیکدانان طراز اولی که این تعبیر را پذیرفتند همه اجزای آن را به یک درجه قبول نداشتند...
 
 
در تعریف منطق گفته‌اند: منطق، ابزاری علمی است که رعایت و به‌ کارگیری آن، ذهن انسان را از خطای در تفکر مصون می‌دارد. و این نکته‌ی ساده‌ای است که ما باید چگونگی استفاده از یک ابزار را بیاموزیم تا بتوانیم بیشترین بهره را از آن ببریم. بنابراین پس از آشنایی با قواعد منطقی باید سعی کرد تا در عمل نیز این قواعد را به کار بست و با تمرین هرچه بیشتر، مهارت استفاده از منطق را به‌طور کاربردی و عملی آموخت...
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد