X
تبلیغات
رایتل
1387/03/25
شنبه ۲۵ خرداد
نوشته شده توسط جام جم فلسفه در ساعت 02:08

                                                  شنبه ۲۵ خرداد


اتاق پر ازدود جام جم فلسفه: سروش و سبحانی


·  دعوت به همکاری

جام جم فلسفه  به یک  دوست اندیشمند و آشنا با جغرافیای  اندیشه های نیچه برای مدیریت اتاق گفتگوی هفته ی آینده با  محوریت اندیشه های نیچه نیازمند است.  در صورتی که شما  آن دوست عزیز هستید به آدرس  em1387@yahoo.com   میل بزنید.

 

 

استعلا و درون‌ماندگاری در فلسفه دلوز - جان مولارکی

«وقتی درون‌ماندگاری دیگر درون‌ماندگارِ چیزی جز خود نیست این امکان فراهم می‌شود که دیگر از سطح درون‌ماندگاری صحبت کنیم چنین سطحی، شاید، تجربه‌گرایی رادیکال باشد»….

 

 

علم شدن یک علم

بیش از 350 سال،‌ از زمانی که واژه هرمنوتیک از فعل یونانی هرمینویین اشتقاق یافت، نمی‌گذرد با این حال،‌ معنا و کارکردی را که این واژه بر آن دلالت دارد، می‌توان حتی در دورانی کهن‌تر از عصر رواقیون یونانی بازشناخت. از این رو، به‌کارگیری عبارت «پیش‌تاریخ» در عنوان این نوشتار، صرفا برای اشاره به زمانی‌ است که هنوز این واژه برای دلالت بر نظریه دیرپای تاویل، جعل نشده بود…

 

 

دیدگاه‌های نوگرایانه اقبال به دین

"فلسفه دین از نگاه اقبال" عنوان کتابی است از محمد معروف، اقبال شناس پاکستانی که توسط محمد بقایی ترجمه و از سوی نشر مروارید منتشر شده‌است.....

 

 

شر و خدای عشق

ویراست جدید آخرین کتاب جان هیک،‌ فیلسوف دین‌پژوه شهیر انگلیسی با عنوان «شر و خدای عشق» با مقدمه‌ای از مارلین مک‌کورد آدامز،‌ در 388 صفحه منتشر شد، هیک در این کتاب به دفاع از ایده خیرخواهی و قدرت مطلق خدا در برابر مساله شر دفاع می‌کند....

 

 

می‌توانی کانت بخوانی؟

دیوید رابینسون، استادیار مرکز سیاست‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه پرینکتون در یادداشتی که پیرامون کتاب جدید پروفسور مارک بایرلین با عنوان «ساده‌لوح‌ترین نسل» نگاشته، پیامدها، خطرات و چشم‌اندازهای گسترش تکنولوژی‌های دیجیتال در عصر فعلی و اثر آن بر سطح شعور و فرهنگ نسل آینده را می‌کاود: به‌نظر می‌رسد تکنولوژی و فرهنگ هر دو زمان حاضر را به فرصت خوبی برای جوان بودن بدل کرده‌اند....

 

 

تبارشناسی

اصطلاحی که در تحلیل‌های میشل فوکو از مناسبات قدرت و دانش، پس از دوره دیرینه‌شناسی دانش، برجسته می‌شود....

  

 

عقل جزوی

مراد از عقل جزوی، عقل نارساست که اکثر افراد بشر کم و بیش در آن شریکند اما این درجه از عقل برای درک حقایق امور و اشیا کافی و رسا نیست چراکه در معرض آفت وهم و گمان است و همین ظن و وهم است که با عقل می‌آمیزد و پایه استدلالات عقلی را واهی و سست می‌کند، پس باید عقل جزوی را با عقل کل که مخصوص خاصگان و مقربان بارگاه الهی است، پیوند داد تا به برکت آن پیوند، متبدل به عقل کلی شود....

 

 

 جلسه دفاع از پایان نامه

نشانگری صلب و ذات گرایی/ یک شنبه  ۲۶ خرداد

 

 

دانلود کتاب: Contemporary French Philosophy

 

 

دانلود کتاب: The Young Carnaps Unknown Master

 

 

script language="JavaScript" src="http://feed2js.org//feed2js.php?src=http%3A%2F%2Fwww.philnama.com%2Findex.php%3Foption%3Dcom_rss%26feed%3DRSS2.0%26no_html%3D1&chan=y&desc=1&targ=y&utf=y" type="text/javascript">