-
دوشنبه ۲۳اردیبهشت
1387/02/23 00:12
دوشنبه ۲۳اردیبهشت میان دو خط موازی: فراخوان برای عضو تحریریه جام جم فلسفه از این پس تصمیم گرفتیم لینک هایی را که مهمانان تحریریه ( شما مخاطبان جام جم فلسفه ، برای ما ارسال می کنند را به نام خودشان منتشر کنیم. تا بدین ترتیب ادای دینی کرده باشیم به همراهی ایشان. دوستتان داریم همچنان... لودویگ ویتگنشتاین و هنر( ۱) یکی از...
-
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت
1387/02/21 23:52
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت از این پس بین این دو خط از پشت صحنه ی جام حم فلسفه خواهیم گفت. نام دوستانمان در روز گذشته را که با لینک دادن و یا راهنمایی ما و یا گفتن ایرادات ما به ما لطف کرده اند را در اینجا به احترام و برای افتتاح بین دو خط می آوریم.نوید،کوهیار،فلاحی،شراب تلخ،علیرضا،سعید،کاشف،نوید۲،میرضاخانی،هادی،رضا،THirdman...
-
شنبه۲۱اردیبهشت
1387/02/20 23:59
شنبه۲۱اردیبهشت پ ستی برای فردا فردا در این وبلاگ علاوه بر لینک های روزانه فیلمی کوتاه از روزهای پایانی زندگی نیچه را خواهید دید "قانون و خشونت" حاوی مقالات آگامبن و ژیژک با مشکل توزیع روبرو شد دومین مجلد از مجموعه کتاب رخداد با عنوان "قانون و خشونت" که حاوی مجموعه مقالاتی از جورجو آگامبن، کارل اشمیت، والتر بنیامین،...
-
جمعه ۲۰ اردیبهشت
1387/02/20 01:19
جمعه ۲۰ اردیبهشت سیری در تاریخ کاپلستون در سرای اهل قلم نشست «سیری در تاریخ فلسفه کاپلستون» فردا 21 اردیبهشت در سرای اصلی اهل قلم برگزار میشود./ space and time Given that space and time constitute the ‘arenas’ in which all that occurs takes place, it is hardly a surprise that the concepts by which we try to grasp the...
-
پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت
1387/02/18 23:16
پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت منطق تکلیف ازجمله مسائل بسیار مهم در منطق تکلیف پارادکس ها و برخی تعارضاتی است که در این سیستم ها رخ می دهد، برخی از آنها از پیش از طرح این سیستم ها نیز مطرح بوده اند و برخی مخصوص به نظام های تکلیفی است... Positivism in philosophy, generally, any system that confines itself to the data of...
-
چهارشنبه۱۸ اردیبهشت
1387/02/18 02:04
چهارشنبه۱۸ اردیبهشت چالشهایی با دوالیسم دکارتی بر طبق دیدگاه دکارت فکر و امتداد به صورت متقابل از یکدیگر مجزا هستند. از این نکته نتیجه میشود که هیچ جوهر امتدادیافتهای فکر نمیکند و هیچ جوهر فکری، امتداد نمییابد. اذهان جواهر فکری هستند و ابدان جواهر امتدادیافته و بنابراین اذهان از ابدان مجزایند. این دیدگاه البته به...